Scurtmetraje

Data nu a fost setată corespunzător.

Anticipation & Sighs: Scurtmetraje II Art Encounters

Proiecții Geocinema, în cadrul Bienalei Art Encounters 2023

Bienala de artă contemporană Art Encounters 2023 prezintă o selecție de filme de artă care urmăresc firele narative ale unei ediții intitulate „My Rhino is Not a Myth”. Patru seri de proiecții speciale se desfășoară la Cinema Victoria în patru zile : 25 mai, 8 & 15 iunie, 6 iulie, de la ora 18:00,

Joi, 8 iunie, între orele 18:00–19:30, sunteți invitați să la seara Geocinema, un colectiv artistic renumit la nivel internațional, pentru care întreaga rețea globală de telefoane mobile, camere de supraveghere, sateliți, geosenzori este ca un aparat cinematografic descentralizat – în sine, o uriașă cameră de filmat.

Selecția curatorială urmează cel de-al doilea fir narativ din cadrul bienalei, Anticipations & Sighs, ce împrumută din ethos-ul Sci-Fi-ului distopic, privind lumi în colaps și moduri alternative de coexistență, punând accent pe interacțiuni umane și non-umane dincolo de limite narative.

Mai jos, selecția celui de-al doilea episod din seria de proiecții derulate sub egida Art Encounters:

Despre artiști

'Geocinema' (Solveig Suess & Asia Bazdyrieva) este un colectiv artistic din Berlin și Kiev, care a desfășurat cercetări între 2018-22 în ceea ce privește experimentele de imagine în mișcare, narațiune și gândire colectivă. Filmele lor au sondat modalitățile de înțelegere și de percepție a Pământului în munca lor de pe teren, angrenate în procese de creare și de distribuție la scară largă a imaginilor și a cunoașterii umane și non-umane. Grupul Geocinema a fost Digital Earth Fellows (2018-19) și a fost nominalizat pentru Premiul Schering Stiftung pentru cercetare artistică (2020).

Geocinema consideră rețelele senzoriale la scară planetară – telefoane mobile, camere de supraveghere, sateliți, geosenzori – ca pe un aparat cinematografic descentralizat, în sine, o cameră de filmat.

 

Making of Earths (2021), 34’21’’
Geocinema (Solveig Qu Suess, Asia Bazdyrieva)

Pentru a observa o eclipsă totală, ar trebui să ne aflăm în cea mai întunecată parte a umbrei proiectate de un corp cum ar fi Luna, peste principala sursă de lumină, Soarele. Umbre întunecate verzui și violete s-ar instala pe măsură ce cerul s-ar întuneca într-o liniște îngrozitoare, iar soarele ar fi stins ca un cărbune incandescent. Istoria prezicerii acestui eveniment a coincis cu istoria prezicerii viitorului de pe Terra - timpul, furtunile, piața globală.

Filmul se desfășoară în interiorul unui cinematograf-glob situat în centrul Academiei Chineze de Științe, înaintea unor stații terestre de sateliți, a unor centre de cercetare climatică, a unor săli de conferințe și a unor peisaje în transformare. Prin privirea dezorientată a documentarului, se mențin tensiuni între distanță și intimitate, totalități și fragmentări, trecut și viitor prezent al Pământului.

 

AAA Cargo (2018), 34’10’’
regizat de Solveig Qu Suess

Urmărind Noul Drum al Mătăsii, acest eseu-documentar urmărește rețelele de distribuție care se extind în regiuni vaste între China și Europa. Cartografiat prin imagini, interviuri, înregistrări de teren și înregistrări video WeChat găsite; eforturile guvernului de a accelera circulația comercială sunt contestate de coregrafii mai mult decât umane de nisip, oameni și resurse. "Paralogisticienii" hackuiesc spațiul infrastructural prin intermediul guanxi-ului transnațional și al prieteniilor la distanță. Nisipurile din deșert, agitate de vânturile de vest, perturbă drumurile, căile ferate și, uneori, înghit orașe întregi. Printr-o dezorientare a simțurilor - corpurile și peisajele devin mobile.


Bilete

Momentan nu există bilete disponibile pentru acest eveniment.