Scurtmetraje

Data nu a fost setată corespunzător.

Carriers of New Seeds: scurtmetraje I

Proiecții în cadrul Bienalei Art Encounters 2023

[RO]
Scroll down for English.
Bienala de artă contemporană Art Encounters 2023 prezintă o selecție de filme de artă care urmăresc firele narative ale unei ediții intitulată My Rhino is Not a Myth.

Patru seri de proiecții speciale se vor desfășura în patru zile distincte: 25 mai, 8 & 15 iunie, 6 iulie, de la ora 18:00, la Cinema Victoria.

Joi, 25 mai, între orele 18:00–20:00, sunteți invitați să vizionați scurtmetraje realizate de tineri cineaști, precum și de artiști consacrați, cu titluri, bunăoară, din circuitul internațional al bienalelor de la Veneția.

Scurtmetrajele din prima seară de proiecții a Bienalei Art Encounters fac parte din firul narativ Carriers of New Seeds, introducând ficțiuni despre realitățile ecologice și sociale cu care ne confruntăm în prezent.
Proiecțiile vor fi urmate de o sesiune Q&A moderată de Marius Stan cu o parte din regizorii filmelor prezenți la Timișoara: Selin Davasse și MarksMara.

Mai jos, selecția primului episod din seria de proiecții derulate sub egida Art Encounters:

1. Selin Davasse, Homo Economicus (2021), 6’47’’
Atunci când Diogene, filozoful din secolul al IV-lea î.Hr., a fost întrebat de ce cerșea în fața unei statui, a răspuns că face asta pentru a se obișnui cu refuzul. Într-un spirit asemănător, Selin Davasse povestește în cântec luptele unui tânăr artist de performance într-o cameră goală în care sunt expuse sculpturi clasice din Altes Museum din Berlin.

2. MarksMara, Group Chat (2020), 7’58’’
Reflectând asupra izolării noastre în epoca digitală și inspirați de cercetările lor în domeniul microbiologiei, MarksMara folosesc imagini microscopice ca punct de pornire pentru o gamă largă de conținut, de la poezie la SF, de la tweet-uri la teorie critică.

3. Mihai Grecu, Under the Centipede Sun (2010), 8’
Mihai Grecu transformă peisajul din regiunea Altiplano din Chile în personajul principal al filmului său, în care formele de viață pe care le cunoaștem par a fi absente, într-o izolare sinonimă cu extincțiile în masă ale zilelor noastre.
4. Adrian Ganea, Dance of the Butterflies (2022), 12’56’’
O lucrare speculativă despre algoritmi generativi și simulări digitale care au tendința de a căuta sensuri în mediul înconjurător prin intermediul simțurilor pe care le posedă. Bazându-se pe câteva fragmente din Frankenstein de Mary Wollstonecraft Shelley, în care monstrul lui Frankenstein își descoperă simțurile, aceste creaturi digitale își construiesc lumea prin intermediul recunoașterii de tipare și simulărilor predictive.

5. Larissa Sansour, In Vitro (2019), 28’
In Vitro (2019), de Larissa Sansour – un film science-fiction de 28 de minute, co-scris și co-regizat de Søren Lind – are loc într-un buncăr de beton cavernos, situat adânc sub vechiul oraș Betleem, la 30 de ani după un dezastru ecologic devastator. În siguranța buncărului, două femei, oameni de știință, poartă o conversație despre sfârșitul lumii, pe fundalul unei livezi de plante palestiniene, cultivate din semințe păstrate de dinainte de catastrofă.

//////
[EN]
Short Films I: Carriers of New Seeds
Screenings within the Art Encounters Biennial 2023
The Art Encounters Biennial 2023 presents a selection of art films that follow the narrative threads of an edition entitled My Rhino is Not a Myth.
Four special screening evenings will occur on four separate days: May 25, June 8 & 15, and July 6, from 6:00 p.m., at Cinema Victoria.
Thursday, May 25, between 18:00-20:00, you are invited to watch short films made by young filmmakers and established artists, with titles, for instance, from the international circuit of the Venice Biennale (In Vitro, 2019).
The short films from the first screening night of the Art Encounters Biennial are part of the Carriers of New Seeds narrative thread, introducing fictions about the ecological and social realities we face today.
The screenings will be followed by a Q&A session with Marius Stan and some of the film directors in Timișoara: Selin Davasse and MarksMara.
Below is the selection of the first episode in the series of screenings held under the auspices of Art Encounters:
1. Selin Davasse, Homo Economicus (2021), 6'47''
When Diogenes, the 4th century BC philosopher, was asked why he begged in front of a statue, he replied that he did so to get used to being refused. Similarly, Selin Davasse recounts in song the struggles of a young performance artist in an empty room displaying classical sculptures from Berlin's Altes Museum.
2. MarksMara, Group Chat (2020), 7'58''
Reflecting on our isolation in the digital age and inspired by their research in microbiology, MarksMara uses microscopic images as a starting point for a wide range of content, from poetry to science fiction, from tweets to critical theory.
3. Mihai Grecu, Under the Centipede Sun (2010), 8'
Mihai Grecu transforms the landscape of the Altiplano region of Chile into the main character of his film, where the forms of life we know seem to be absent, in some isolation similar to the mass extinctions of our days.
4. Adrian Ganea, Dance of the Butterflies (2022), 12'56''
A speculative work about generative algorithms and digital simulations that tend to search for meaning in the environment through the senses they possess. Based on excerpts from Mary Wollstonecraft Shelley's Frankenstein, in which Frankenstein's monster discovers his senses, these digital creatures build their world through pattern recognition and predictive simulations.
5. Larissa Sansour, In Vitro (2019), 28'
Larissa Sansour's In Vitro (2019) – a 28-minute sci-fi film co-written and co-directed by Søren Lind – takes place in a cavernous concrete bunker deep beneath the ancient city of Bethlehem 30 years after a devastating ecological disaster. In the safety of the bunker, two female scientists are conversing about the end of the world against the backdrop of an orchard of Palestinian plants grown from seeds saved from before the catastrophe.

Bilete

Momentan nu există bilete disponibile pentru acest eveniment.