Seria F-SIDES Premieres continuă toamna aceasta cu un double bill terminally online (emfază pe terminally), cu escapism, monștri metaforic-marginali, Phoebe Bridgers și nostalgie pentru lumile de confort spre care găsim diverse porți în momentele dificile.
Dora Leu, critic de film, despre double bill:
„Nu mai sta atât de aproape de ecran”, ni se spunea când eram mici, ca și cum de cealaltă parte pândea întotdeauna un pericol nebănuit care de-abia aștepta să ne înșface și să ne tragă înăuntru. Dar, pentru mulți dintre cei crescuți în fața calculatorului sau a televizorului, aceste lumi de dincolo au fost uneori mai sigure decât lumea reală: adevărate refugii în care să te (re)găsești pe tine sau, pur și simplu, în care ți se permite să exiști așa cum ești de fapt.
În ‘Eat the Night’ (r. Caroline Poggi & Jonathan Vinel), un frate și o soră devin obsedați de un joc multiplayer online (Darknoon) care, dincolo de violența sa abundentă și de spectacolele sale fantasy, îi ține aproape la bine și la rău, lăsându-i să fie cine și-ar dori să fie. În ‘I Saw the TV Glow’ (r. Jane Schoenbrun), un show de televiziune (The Pink Opaque) – dintr-acelea horror și camp, à la ‘Twin Peaks’ sau ‘Buffy the Vampire Slayer’, care veneau odinioară înainte ca postul să schimbe la miezul nopții pe filmele alb-negru de pe TCM – dă sens vieții personajului principal și prilejuiește o lungă călătorie în explorarea identității de gen. Balansând între lumea reală și cea de dinăuntrul ecranelor, cele două filme reunite în double bill-ul nostru ‘There’s a Glitch in the Screen’ vorbesc despre regăsire, dar și despre politicile escapismului, transformându-se rapid în niște thrillere exuberante și vizionare.
Ca doi nepoți mileniali și Gen Z ai ‘The Matrix’, preluând de la el pe de-o parte pofta pentru digital și pe de cealaltă metafora alterității, ‘Eat the Night’ și ‘I Saw the TV Glow’ sunt niște adevărate și foarte fidele mărturii ale conștiinței culturale a timpului prezent. Prin apelul său la instrumentare foarte familiare ale culturii online și ale culturii nostalgiei – casete video, jocuri video, chaturi, cântece populare, animeuri, um… Phoebe Bridgers?! –, acest double bill înțelege în mod intim ce înseamnă să devii obsedat de un obiect media, uitându-se, înainte de toate, la euforia pură și la apartenența pe care o creează acesta.
Puține filme au reușit să capteze cu atâta acuratețe și recognoscibilitate suflul și anxietățile contemporaneității: și ‘Eat the Night’ și ‘I Saw the TV Glow’ ne trec printre niște peisaje (de fapt, ecrane și interfețe) pe care cu toții le cunoaștem sub o formă sau alta din copilăriile și adolescențele noastre. Ai jucat vreodată Metin2 și-ai stat treazx până când se termina programul de pe Jetix? Atunci ‘There’s a Glitch in the Screen’ ți se adresează direct.”
F-Sides Premieres propune publicului filme noi, realizate de femei și persoane non-binare, care au fost selectate la festivaluri importante.
F-SIDES este o platformă de filme și discuții feministe.